Co będzie za 10 lat?

Co będzie za 10 lat?

tumblr_n1ba1tustw1se8x25o1_500

Jestem jedną z tych osób, które nie planują przyszłości. Zawsze, jak ktoś z rodziny czy znajomych pyta mnie, jakie mam plany na przyszłość odpowiadam: nie wiem. No bo, skąd mam to wiedzieć? Co z tego, że zaplanuję sobie na przykład, że za 2 lata będę wielka gwiazdą w telewizji albo, że będę miała wspaniałą rodzinę? Moje plany idą w lewo, a życie w prawo i nic na to nie poradzę. Już wiele rzeczy w swoim życiu planowałam. Po krótkim związku już były plany na ślub (nie wiem, co ja wtedy sobie myślałam!) i związek ten się rozpadł. Były plany, że po magisterce, po 2 latach uciekam z Warszawy, a tu okazuje się że zmieniam studia. W ciągu roku miałam być “super model” i mieć świetną kondycję – już rok się kończy, a ja jaką słoninką byłam, taką jestem i teraz. Dużo by wymieniać takich sytuacji, które pękły jak bańka mydlana. Nigdy nie wiem, co mnie czeka za dwa dni, za miesiąc, za 2 lata, życie lubi sprawiać nam niespodzianki. 🙂
Moim zdaniem, w życiu nie jest najważniejszy plan na przyszłość tylko cel. Trzeba mieć w swoim życiu jakiś cel lub cele (może jednak nie za dużo, aby człowiek nie pogubił się we wszystkim, co sobie ustalił). Większość znanych osób postawiło sobie kiedyś w życiu cel. Na przykład, jeśli ktoś stawia sobie za cel bycie najlepszym trenerem personalnym, to musi na siłowni dawać z siebie wszystko, szkolić się i – niestety – ale musi też zrezygnować z niektórych przyjemności . Jeśli ktoś chce być aktorem, musi chodzić do szkoły aktorskiej i brać udział w castingach.
Plan może zawsze ulec zmianie przez nas lub przez inne czynniki, natomiast dążąc do celu uparcie, z całych sił, w końcu do niego dojdziemy. Jak to mawiają: po trupach do celu. I niech ten cytat będzie waszym motorem do działania!

Skomentuj

